Learningapps – instrukcja

IV.Tworzenie aplikacji

Najprostszą metodą nauczenia się tworzenia nowych aplikacji jest skorzystanie z opcjiapps26w widoku gry na dole okna.

1.Jeśli wybierzemy Utwórz podobną będziemy w trakcie edycji mogli wymienić elementy właśnie oglądanej na takie, o które nam chodzi (teksty, obrazy).
2.Utwórz nową pustą na podst. szablonu – będzie to pusta aplikacja takiego samego typu.
3.Pokaż więcej.. – pokaże nam przegląd innych aplikacji tego samego typu

Tworzenie aplikacji od początku

Tworzenie aplikacji składa się z kilu prostych kroków (jak na rys. powyżej). Pomysłu, wybrania szablonu, wypełnienia go treścią, zapisania i udostępnienia. 😊

Typy aplikacji, które mamy do wyboru:

Sposób tworzenia aplikacji jest bardzo podobny w przypadku wszystkich typów po dodaniu tytułu i opisu wstępnego. Potem pozostaje dodać zawartość i na tym się teraz skupimy. Dla przykładu mówimy tworzenie kilku typów aplikacji.

I.Pasujące pary

1.Po wybraniu typu aplikacji możemy jeszcze skorzystać z gotowych przykładów.

apps27

Zaczynamy wybierając      Utwórz nową aplikację    
2.Zaczytamy od tytułu oraz opisu polecenia, które pokazuje się przy rozpoczęciu gry. (dla wszystkich aplikacji te czynności są do wykonania na początek. Dalej będę je pomijał.apps293.Następnie dodajemy zawartość w tym wypadku parę elementów. Mogą te parę tworzyć bardzo różne zasoby (jak na poniższej ilustracji)apps304.Po dodaniu elementów pary 1 dodajemy kolejną itd.
5.Efekt – do obrazu musimy dopasować opis i połączyć oba elementy metodą „przeciągnij i upuść”. W razie pomyłki parę można rozdzielić klikając na połączenie.apps30-16.Możemy dodać elementy niepasujące w celu utrudnienia zadania.

II.Grupowanie

1.Po dodaniu tytułu i tekstu wstępnego tworzymy 2 do 4 grupy elementów.apps312.Efekt poniżej. Poprawność naszych odpowiedzi sprawdzamy klikając apps31-2pngapps31-1

III.Pasujące pary – znaczniki

1.Pierwszym etapem w tej aplikacji jest wstawienia obrazu obraz a następnie ustawienie znacznika znacznik

apps322.Dodanie opisu i pozycji znacznika pasującej do obrazu edytuj znaczniki

 apps32-4

3.Efekt poniżej. Kliknięcie na znacznik pozwala na wybór właściwego opisu.apps33 apps32-2

IV.Znajdź pary (memory)

  • Możemy określić wielkość kart (małe, średnie, duże).
  • Parę mogą tworzyć dowolne zasoby -tekst, obraz, tekst audio.
  • Możemy określić ilość par dodając kolejne.
  • Para ma pozostać widoczne na ekranie po ich odnalezieniu, czy jedna z nich ma zniknąć.

Efekt poniżej.apps35

 

V. Krzyżówka

1.W przypadku krzyżówki dodajemy hasła podobnie jak w przypadku innych aplikacji. Diagram tworzony jest automatycznie. Może się zdarzyć, że diagram nie da się utworzyć. Musimy wtedy przemyśleć dobór haseł i odpowiedzi.apps37-22.Wybór hasła rozwiązaniaapps37-33.Efekt końcowy. Po kliknięciu na pole diagramu pokazuje się pytanie i miejsce na wpisanie odpowiedzi.apps37 apps37-1

VI.Kolekcja kilku aplikacji

1.Kolekcja jest połączenie kilku gotowych już aplikacji. Łączenie pozawala na „wymuszenie” zaliczenia wszystkich aplikacji z zestawu. Poniżej sposób dodawania aplikacji do kolekcji.

apps38-12.Efekt końcowy.apps38

W chwili obecnej możliwe jest tworzenie ok 20 typów aplikacji. Wszystkie z nich bazują na zasobach tego samego typu: tekst, obraz, audio i film do wyboru. Najprostszą metodą opanowania wszystkich typów jest skorzystanie z opcji tworzenia podobnej na bazie takiej, która nam się podoba.

Tworzenie każdej naszej aplikacji kończymy zapisując ją przyciskiem w prawym dolnym rogu ekranu        Zobacz podgląd i zakończ     na następnie na stronie podglądu        Zapisz aplikację